مطالعه کامل مقاله: ۷ دقیقه

زمانیکه بخواهید ارتباط Dynamics 365 (on-premises) با Exchange Server (on-premises) را در CRM تعریف کنید، بعد از ایجاد باید یک پروفایل ایمیل سرور، پردازش ایمیل پیش فرض و هماهنگ سازی باید صورت بگیردکه در این مقاله نحوه ی پیکربندی آموزش داده می‌شود.

روش‌های پیکربندی بصورت پیش فرض برای هماهنگ سازی سمت سرور در ارتباط Dynamics 365 (on-premises)  با Exchange Server (on-premises)) به شرح زیر است:

ابتدا به مسیر زیر رفته و موارد گفته شده را اعمال کنید.

Settings > Email Configuration > Email Configuration Settings

Server Profile: پروفایلی که در مقاله قبل ایجاد کردید. Incoming Email: هماهنگ سازی سمت سرور یا مسیریاب ایمیل Outgoing Email: هماهنگ سازی سمت سرور یا مسیریاب ایمیل Appointments, Contacts, and Tasks: هماهنگ سازی سمت سرور یا مسیریاب ایمیل Email processing form unapproved user and queues : در این قسمت اگر بخواهید مقدار بصورت پیش فرض باقی بماند، باید در صندوق پستی Approve Email را تنظیم کنید.

پیکربندی صندوق پستی:

برای تنظیم کردن صندوق پستی، شما باید ابتدا پروفایل سرور و روش های تحویل برای ایمیل، قرار ملاقات ها، اشخاص و فعالیت ها را ایجاد کنید. بدین منظور شما نیاز به دسترسی خواندن و نوشتن روی موجودیت  صندوق پستی را دارید.

نحوه‌ی تنظیم کردن صندوق پستی برای پروفایل پیش فرض:

۱- در قسمت Setting/Email Configuration روی Mailboxes کلیک کنید.

۲- نمای صندوق پستی‌های فعال را انتخاب کنید.

تمام صندوق‌های پستی که می‌خواهید با پروفایل Exchange Server همراه باشد را انتخاب کنید و بعد روی Apply Default Email Settings کلیک کنید و در نهایت ok برای تایید نهایی!

زمانی که روی OK کلیک می‌کنید، بصورت پیش فرض پیکربندی صندوق پستی تست و صندوق‌های پستی فعال می‌شود.

نحوه ی ویرایش صندوق‌های پستی به منظور تنظیم کردن پروفایل و روش های تحویل:

در قسمت Setting/Email Configuration روی Mailboxes کلیک کنید. نمای صندوق پستی‌های فعال را کلیک کنید. صندوق‌های پستی که می‌خواهید پیکربندی کنید را تیک بزنید و سپس روی Edit کلیک کنید. در فرم Change Multiple Records، زیر قسمت Synchronization Method، پروفایل سرور را برای Exchange Server که قبلا ایجاد کردید، تنظیم کنید. Incoming و OutgoingEmail را به Server-Side Synchronization or Email Router تنظیم کنید. قرار ملاقات ها، اشخاص و فعالیت ها را به Server-Side Synchronization تنظیم کنید. در آخر روی Change کلیک کنید.

تایید ایمیل:

شما باید هر کاربر یا صف صندوق پستی را تایید کنید تا قبل از اینکه صندوق پستی بتواند ایمیل را پردازش کند.

به روش زیر تایید ایمیل را انجام دهید:

در قسمت Setting/Email Configuration روی Mailboxes کلیک کنید. نمای صندوق پستی‌های فعال را کلیک کنید. صندوق‌های پستی را که می‌خواهید تایید شوند را انتخاب و روی More Commands (…) > Approve Email کلیک کنید. در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

نحوه‌ی پیکربندی ایمیل و هماهنگ سازی در CRM

نحوه‌ی پیکربندی ایمیل و هماهنگ سازی در CRM